سفارش تبلیغ
صبا ویژن
باروری دانش، تصور و فهم است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :2
کل بازدید :15098
تعداد کل یاداشته ها : 11
103/1/10
3:11 ص

3G- همزمان با رشد نسل دوم ارتباطات همراه و استفاده روز افزون مردم از موبایل، تقاضا برای سرویس های دیتا هم روز به روز افزایش می یافت. پس نیاز به سرعت های بسیار بالاتر ارتباط اطلاعات در شبکه های موبایل احساس می شد. مهمترین تفاوت نسل دوم با نسل سوم در شیوه انتقال اطلاعات توسط این دو است. اولین شبکه آزمایشی پیش-تجاری 3G از ماه می 2001 در ژاپن آغاز گشت و اولین شبکه نسل سوم در اول اکتبر 2011 در این کشور افتتاح شد.

البته شبکه 2G هم طی این سال ها ارتقاء و بهبود یافته و با سرعت های بهتر و ظرفیت های بیشتر، هنوز در بسیاری از نقاط دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.

4G- از سال 2009 نگرانی ها درباره ظرفیت شبکه 3G و عدم پاسخگویی به تمام نیاز کاربران شبکه های موبایل آغاز شد. شرکت های تجاری هم به دنبال نسل چهارم ارتباطات بودند که امکان سرعت 10 برابری نسبت به نسل قبل را فراهم می آورد. از همین زمان بود که اولین شبکه های ارتباطی تجاری نسل چهارم کار خود را آغاز کردند. البته هنوز این تکنولوژی بسیار نوپا محسوب شده و کشورهای محدودی در حال استفاده از آن هستند.

همانطور که خواندید، داستان موبایل همزمان با نسل صفر شبکه ارتباطات همراه آغاز شد و از سال 1973 داستان تلفن های بی سیم درون ماشین، تبدیل به داستان تلفن های بی سیم دستی گردید. پس بگذارید ببینیم که سیستم عامل موبایل چیست و چه مسیر تکاملی را پشت سر گذاشته تا به ابزارهای شبه کامپیوتر امروزی تبدیل شده است؟



 


92/2/8::: 6:39 ع
نظر()